❤️

Igår hade jag och lite kompisar tre rätters hos mig. 
Jag gjorde såklart efterrätten 😉
Så tänkte jag skulle lägga upp receptet ☺️

Oreo,kola,och chokladpaj

Botten
125 g Oreokakor
125 g Digestivekex
75 g smör, rumsvarmt

Kolafyllning
100 g smör, rumsvarmt
1 ½ dl farinsocker
¾ dl vispgrädde

Chokladfyllning
2 ½ dl vispgrädde
350 g mörk choklad


1. Botten: Krossa och smula sönder Oreokakor och Digestivekex fint. Arbeta ihop smulorna dem med smöret.

2. Tryck ut smulorna i en smord form, 23–24 cm, med löstagbar kant. Ställ bottnen i frysen i 15–20 min.

3. Kolafyllning: Smält smöret i en kastrull och koka ihop det med farinsockret i ca 1 min. Tillsätt vispgrädden och låt det puttra i 8–10 min.

4. Häll kolasmeten på pajbottnen. Ställ den i frysen i ca 20 min.

5. Chokladfyllning: Koka upp grädden i en kastrull. Stäng av värmen och låt chokladen smälta i grädden. Blanda ihop allt ordentligt till en kräm och bred ut den på kolasåsen. Låt den stelna i kylen.

Hallonsås

300 g frysta hallon

0,5 dl socker

Saften från en halv lime 

Mixa allt med en stavmixer, och häll över pajen.






Kommentera här: